Friday, February 27, 2009

Kostsamt att gå på toa

Nästan alla jag känner har vid något tilfälle, flugit med Ryanair (eller andra budget-flyg). Jag flög med dem när de var nyetablerade här i Stockholm. Jag tror att det var 1997. Inte mycket har förändrats sedan dess. De var billiga då, och de är fortfarande billiga i dag. Det enda du betalar för när du köper biljetten är, i princip,endast en stol på flyget. Allt annat kostar extra: bagage, snacks, drycker och nu måste du kanske även börja betala för att använda toaletten ombord.

Jag tycker det är en bra idé. Har ni sett hur toaletterna på flygen vanligtvist ser ut? De är ÄCKLIGT! Speciellt om du flyger med ett budget-flyg.
Min teori är att de människor som äcklar sig på toaletterna hör till de människor som inte vill betala £1 för att använda den. På det här sättet kanske toaletterna ombord håller sig någorlunda rena och resten av oss civiliserade människor kanske faktiskt kan använda den.

No comments:

Post a Comment

 
Custom Search